4/28/2006

EQ與平庸

我記得在我進心理學系那年,EQ剛開始大紅,而系中教授頗認為是庸俗的偽學術。在單線條生物那邊看到這個eq 分數test。

Your EQ is
93

50 or less: Thanks for answering honestly. Now get yourself a shrink, quick!
51-70: When it comes to understanding human emotions, you'd have better luck understanding Chinese.
71-90: You've got more emotional intelligence than the average frat boy. Barely.
91-110: You're average. It's easy to predict how you'll react to things. But anyone could have guessed that.
111-130: You usually have it going on emotionally, but roadblocks tend to land you on your butt.
131-150: You are remarkable when it comes to relating with others. Only the biggest losers get under your skin.
150+: Two possibilities - you've either out "Dr. Phil-ed" Dr. Phil... or you're a dirty liar.


91-110: You're average. It's easy to predict how you'll react to things. But anyone could have guessed that. 我覺得自己徹底摧毀了這個test。(看來我只會敗給隨機!)對於「極端」來說,eq極高或極低都並不對立,最絕的是,avesrage。於是你可以明白,為什麼這個blog的介紹是「傾向極端」,而不是極端;也明白鄙人在各處一再聲稱的,鄙人實是個蒼白平板的人這件事,實在是事實及事實之全部。所有覺得鄙人極端、難以控制難以預測的朋友,尤其那班煞有介事妖言惑眾壞我大事推我去死的好事之徒,唔該在科學的面前收皮、誠心改邪歸正,承認鄙人的mediorcrity,以後站到我這一方來。

7 comments:

Anonymous said...

雖然一知半解,我比較認同心理治療入面近人本學派o個班。(好似佛洛姆、馬斯洛、薩提爾佢地咁~)

咦?等我以為EQ係好野黎添。

Anonymous said...

阿文壇黛玉,昨夜下大雨,「雨聲淅瀝,清寒透幕」,你可有住功課多愁感一番?

加油。

Anonymous said...

對住

Anonymous said...

善感呀。

TSW,或鄧小樺 said...

作為文壇林黛玉,昨天《字花》開E,回來自然是
睡得鼾聲如雷的。

下雨了嗎?

Eric Lui said...





dirty
liar





TSW,或鄧小樺 said...

我都話左你架啦!九型人格第五型!